Kalendář MŠ

listopad 2024
Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Mapa

Město Orlová
Zdravá mateřská škola
Celé Česko čte dětem
logo msmt s

Ze života Soviček

ŠKOLNÍ ROK 2024/2025

HALLOWEENSKÉ DOPOLEDNE

IMG 1637IMG 1644IMG 1645IMG 1649IMG 1652IMG 1655IMG 1656IMG 1663IMG 1678IMG 1683IMG 1684IMG 1685IMG 1687IMG 1688IMG 1689IMG 1690IMG 1692IMG 1694IMG 1695IMG 1700IMG 1704IMG 1709IMG 1712IMG 1715IMG 1718IMG 1719IMG 1720IMG 1722IMG 1739IMG 1744IMG 1800dfghjertfgzhjfhgjhkjtfzguhikjIMG 1764IMG 1736

RANNÍ ÚKOL S RODIČI

IMG 1598IMG 1599IMG 1601IMG 1602IMG 1605IMG 1607IMG 1608IMG 1610IMG 1611IMG 1614IMG 1615IMG 1616

MEDVĚD, ZAJÍC, VLK A LIŠKA PO LESE SI BĚHAJÍ..

IMG 1524IMG 1525IMG 1526IMG 1527IMG 1529IMG 1530IMG 1531IMG 1534IMG 1539IMG 1540IMG 1545IMG 1547IMG 1549IMG 1552IMG 1553IMG 1554IMG 1555IMG 1558IMG 1560IMG 1561IMG 1562IMG 1563IMG 1565IMG 1568IMG 1569IMG 1572IMG 1577IMG 1580IMG 1583IMG 1585IMG 1586

IMG 1535

PODZIMNÍ VÝLET ZA ZVÍŘÁTKY

dfghhjgfgIMG 1380IMG 1382IMG 1387IMG 1396IMG 1405IMG 1416IMG 1419IMG 1420IMG 1423IMG 1427IMG 1430IMG 1432IMG 1433
vbhnjm

ZDRAVÍ A MOJE TĚLO

"Moje tělo, tvoje tělo, není co by neumělo, já to umím, ty
taky, tělo dělá zázraky."

Během prvních dvou týdnů v měsíci říjnu 2024 se děti z naší třídy Sovičky seznamovaly s lidským tělem, byly vedeny k uvědomění si vlastního těla, jeho částí, funkcí, kostry a orgánů. Dále si rozvinuly poznatky o smyslech a smyslových orgánech. Povídali jsme si o tom, jak se cítíme v nemoci a jak své zdraví chránit. Děti s přihlédnutím k jejich věku pojmenovávaly jednotlivé části těla, některé orgány a jejich funkce. Naučily se rozlišovat, co tělu prospívá a co mu škodí. Získaly povědomí o významu zdravé výživy.

Soustředěně vyslechly pohádku "O Otesánkovi", dokázaly zodpovědět otázky o zdraví, o zdravých a nezdravých potravinách. Při realizaci projektu byly využívány především metody prožitkového a kooperativního učení hrou a činnostmi, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte. Zpívaly s pohybem: "Hlava, ramena, kolena, palce", naučily se píseň: "Moje tělo", zahrály pohybovou hru: "Mrkvička", podle vzoru vybarvovaly lidské orgány, nalepovaly zdravé potraviny, pokusily se uhádnout všemi smysly ovoce, zeleninu. Cvičily pro zdraví, obkreslovaly tělo kamaráda, seznamovaly se s pohybovými říkankami, dolepovaly pracovní list - smysly na obličej.

Největší radost a prožitek měly děti z námětových her:"Na ordinaci lékaře", kdy se střídaly ve vedoucích rolích lékaře a zdravotní sestry, zahrály si na maminky, tatínky, pacienty atd. Popisovaly obrazový materiál zdravotních ordinací v nemocnici - ordinace lékaře, lékařská pohotovost, zubní ordinace, operační sál. Samy popisovaly své zážitky z návštěv dětského lékaře.

Poděkování patří rodičům, že nás zásobili zdravotnickým materiálem a pomůckami, které mohly děti využít při společných hrách. Hry tak byly pro děti velmi zajímavé, prožívaly je s nadšením.

IMG 1119IMG 1126IMG 1127IMG 1136IMG 1144IMG 1155IMG 1162IMG 1172IMG 1181IMG 1187IMG 1189IMG 1196IMG 1207IMG 1213IMG 1218IMG 1219IMG 1220IMG 1224IMG 1230IMG 1234IMG 1237IMG 1241IMG 1242IMG 1245IMG 1249IMG 1256IMG 1268IMG 1269IMG 1273IMG 1283IMG 1289IMG 1298IMG 1305IMG 1307IMG 1319IMG 1331IMG 1333fghjdfghj

RAJČE, CELER, ŘEDKVIČKA...

IMG 0982IMG 0985bgfddfghIMG 0992IMG 0993IMG 0995IMG 1061IMG 1062IMG 1079IMG 1081IMG 1083IMG 1084IMG 1085IMG 1086IMG 1090IMG 1109IMG 1110IMG 1111IMG 1116mjhngbfvdztrf

Ať se nám tu pěkně daří, celý rok a nejen v září...

ŠKOLNÍ ROK 2023/2024

VÝLET DO ZOO

IMG 0216IMG 0217IMG 0219IMG 0221IMG 0312IMG 0314IMG 0323IMG 0325IMG 0328IMG 0331IMG 0332IMG 0335IMG 0338IMG 0340IMG 0345IMG 0356IMG 0357IMG 0362IMG 0363IMG 0365IMG 0368IMG 0380IMG 0381IMG 0385IMG 0386IMG 0390IMG 0395dfghjklhgfds

PROJEKTOVÝ DEN: DESETIBOJ

ghjklhgjzklIMG 0227IMG 0231IMG 0232IMG 0234IMG 0237IMG 0243IMG 0250IMG 0251IMG 0259IMG 0273IMG 0275IMG 0282IMG 0284IMG 0285IMG 0287IMG 0295IMG 0300lkjhugtfrtghzjuklrtzuisdfghjuztrftghvgbhnjmk

 „Každý správný indián teepee postaví si sám...“

V měsíci červnu se děti z 6. třídy – Sovičky seznamovaly s koloběhěm vody v přírodě,s mapou světa, se světadíly, exotickými zvířaty a kde žijí lidé.  Povídali jsme si o tom, kde pojedeme o prázdninách, zda prožijeme léto u moře, na přehradě, u rybníka, řeky, na horách, jaké zážitky nás čekají, kterým nebezpečím budeme předcházet. V týdnu od 17.6.2024 děti načerpaly informace o životě indiánů v indiánském kmeni, kde lidé žili v souladu s přírodou. Hlavním cílem bylo seznamování dětí se způsobem života jiných kultur, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, rozvoj řečových schopností, komunikativních dovedností a tvořivosti, posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi. Rozhovory nad obrazovým materiálem indiánů a indiánské vesnice si osvojily elementární poznatky o neznámém prostředí, o odlišnostech jiné společenské kultury, rozvinuly námětové hry: „Na indiány“ – načerpaly informace ze života indiánského kmene – bydleli v teepee, starali se o udržení ohně, lovili zvířata pro svoji obživu, děti vyráběly indiánské čelenky, zdobily pírka ornamenty, vyjadřovaly svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech – výtvarných, hudebních a pohybových. Spolupracovaly ve skupině, rozlišovaly a pojmenovaly barvy a barevné odstíny, sladily pohyb se zpěvem. Ve středu 19.6. prožily děti dopoledne v přírodě jako indiáni, vymýšlely indiánská jména, vytvářely mapu pro indiány – lepily teepee a cestičku z přírodních materiálů, při tanci si zazpívaly indiánskou píseň: „Héja, hejaheja“, stavěly obydlí pro zvířátka, zahrály pohybovou hru: „Na ochranu“ – každé dítě drželo v ruce barevné peříčko, pohybovaly se v prostoru, na pokyn: „Červené ke žlutým“ – se musely spojit, motivací byla ochrana před kroužícím dravcem. Perníčky byly dětem velkou odměnou. Poděkování patří rodičům za zhotovení krásných indiánských kostýmů, díky kterým se děti mohly ztotožnit s indiány a lépe vnímat jejich život.

IMG 0109IMG 0111IMG 0112IMG 0122IMG 0124IMG 0126IMG 0128IMG 0129IMG 0131IMG 0132IMG 0138IMG 0142IMG 0147IMG 0148IMG 0150IMG 0157IMG 0158IMG 0164IMG 0165IMG 0168IMG 0172IMG 0184IMG 0187ftgzhujnkmhjuikIMG E0154

RANNÍ ÚKOL

IMG 0038IMG 0040IMG 0043IMG 0044IMG 0046IMG 0049IMG 0050

DUHOVÝ DEN

        „Povím Vám příběh kratičký o cestě vodní kapičky……“

Dne 13.6.2024 se děti na 6. třídě – Sovičky sešly v barvách duhy. Duhovému dni předcházelo prohloubení vědomostí dětí o naší planetě Zemi, o jednotlivých světadílech, jejich názvech a charakteristických znacích, seznámily se s koloběhem vody v přírodě, kde se voda nachází, jakou barvou je označena na mapě světa, děti vyhledávaly moře a oceány, jezera, řeky apod. Vytvořily si povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, s planetou Zemí. Výtvarně ztvárnily koloběh vody v přírodě, barvami malovaly duhu, její bary se naučily pojmenovat. V prostoru herny jsme si pohybově ztvárnili cestu vodní kapičky pomocí říkanky: „Povím Vám příběh kratičký o cestě vodní kapičky…..“ Děti rozlišovaly směry a vzdálenosti, orientovaly se v prostoru, jak koluje voda v přírodě, koloběh vody dokázaly ukázat a popsat také na obrázku pomocí šipek. Soustředěně vyslechly pohádku „O dešťové kapičce“, co prožila dívenka Majka s kapičkou, kolik toho taková dešťová kapka zažije. Proplula velikou řekou od pramene až k moři, omývala pláže tropických ostrovů, letěla v mracích nad oceánem, jako vločka sněhu se snesla do vysokých hor, kde ji děti zabalily do sněhuláka, jako krystalek ledu plula s velikou krou až k severnímu pólu, viděla spoustu měst, zemí a kontinentů, svezla se na ocasu obrovského tygra, který ji setřel z orosené trávy. Na duhovém dni se děti seznámily s říkankou: „Duha“ – „Jiřík kouká na oblohu, z dálky vidí velkou duhu,….“. Vyráběly slunce a mrak z mačkaných barevných papírů, v prostoru herny vytvářely velkou duhu na koberci, do barevných kroužků umísťovaly předměty určené barvy, účastnily se pokusu s barvami, zapouštění barev, rozpíjení barev a vytváření barevných odstínů, účastnily se soutěží s barevnými kruhy, zatančily podle písní Míši Růžičkové: „Na rovníku – hurá prší“, „Duha“. Dokáží zodpovědět otázky: kdo vodu potřebuje k životu, jaká je voda, jak vzniká duha, dozvěděly se, že s  pomocí slunečního světla, které se odráží na vodních kapkách. Kvíz: „Voda, voděnka“ byl pro děti velmi zajímavý, odpovídaly na otázky – jaká voda je v rybníku, řece, jakou chuť má moře, když voda zmrzne, na co se promění, co se z vody vyrábí, doma z vodovodu teče voda…., kde je nejvíce vody, apod. Dnešní den prožily děti s radostí, upevnily si své rozumové schopnosti z oblasti koloběhu vody v přírodě a vzniku duhy na obloze. Největší radost měly z pohybu při tanci a se soutěží s barevnými kruhy.

IMG 9999IMG 9996IMG 9994IMG 9984IMG 9982IMG 9978IMG 9972IMG 9971IMG 9967IMG 9966IMG 9959IMG 9953IMG 9952IMG 9950IMG 9945IMG 9943IMG 9941IMG 9940IMG 9938IMG 9934IMG 9933IMG 9928IMG 9927IMG 9923IMG 9918IMG 9917IMG 9916IMG 9905IMG 9904IMG 9903IMG 9901IMG 9897IMG 9896IMG 9895IMG 9893IMG 9890IMG 9885IMG 9880IMG 9879IMG 0093IMG 0067IMG 0089IMG 0065IMG 0053IMG 0030IMG 0025IMG 0018IMG 0014IMG 0013IMG 0006IMG 0001hgdfvdc

VÝLET DO KOUPARKU

IMG 9779IMG 9783IMG 9785IMG 9788IMG 9805IMG 9807IMG 9810IMG 9812IMG 9818IMG 9822IMG 9824IMG 9827IMG 9829IMG 9830IMG 9833IMG 9834IMG 9835IMG 9839IMG 9840IMG 9846IMG 9853

DOMÁCÍ A HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA

IMG 9215IMG 9223IMG 9227IMG 9229IMG 9232IMG 9234IMG 9235IMG 9237IMG 9240IMG 9242IMG 9247mnjhbgvcIMG 9250IMG 9260IMG 9269IMG 9282IMG 9316IMG 9317IMG 9320IMG 9321IMG 9327IMG 9332IMG 9354IMG 9358IMG 9363IMG 9364IMG 9366IMG 9368IMG 9370IMG 9374

VELIKONOČNÍ TVOŘENÍ

IMG 9076IMG 9080IMG 9082IMG 9084IMG 9086IMG 9087IMG 9091IMG 9093IMG 9094IMG 9095IMG 9096IMG 9097IMG 9111IMG 9113IMG 9118

IMG 9144IMG 9102ghfgdsdhgdfssfgfgdhgffdshgtreghfjghfdjhgfdbllkjhg

TVARY KOLEM NÁS

IMG 9002IMG 9005IMG 9006IMG 9007IMG 9009IMG 9011IMG 9014IMG 9018IMG 9022IMG 9029IMG 9031IMG 9037

PRAVIDELNÉ NÁVŠTĚVY SOLNÉ JESKYNĚ

IMG 8990

IMG 8991IMG 8992IMG 8993IMG 8995tztrrhgf

DNESKA MÁME VELKÝ BÁL, HURÁÁÁ, JE TU KARNEVAL!

IMG 8806IMG 8809IMG 8811IMG 8815IMG 8823IMG 8825IMG 8838IMG 8839IMG 8841IMG 8845IMG 8846IMG 8849IMG 8856IMG 8860IMG 8865IMG 8871IMG 8872IMG 8879IMG 8881

Z POHÁDKY DO POHÁDKY

Projektový den- Z POHÁDKY DO POHÁDKY: děti si ověřili své znalosti z klasických pohádek, splnily úkoly připravené na jednotlivých stanovištích. Projektovému dni – „Z pohádky do pohádky“ předcházely různé aktivity plněné v měsíci únoru, kdy se děti seznamovaly s jednotlivými druhy pohádek – moderními, klasickými, veršovanými a bajkami.
Děti si rozvinuly komunikativní dovednosti, upevnily kvalitní slovní projev, procvičily schopnost vyprávět jednoduchý příběh, převyprávět pohádku, vědomě využívat všechny smysly při smyslové hře: „Který perníček zmizel“, procvičily pohybové dovednosti v oblasti hrubé motoriky při pohybovém ztvárnění muzikálu: „Perníková chaloupka“. V časoprostorové orientaci upevnily schopnost chápat prostorové vztahy a časové pojmy, chápat číselnou řadu a určit, kdo je první, poslední, uprostřed. Ztvárnit kresbu lidské a zvířecí postavy. Děti společně s rodiči malovali barvami postavy z jednotlivých pohádek na velký formát, kterými jsme vyzdobili prostory třídy a šatny. Při projektovém dni jsme pozvali všechny děti z celé školičky na naši třídu, aby si prošly pohádkovou cestu a tak se přenesly do jednotlivých pohádek, plnily připravené úkoly na stanovištích – překážkovou dráhu Jeníčka a Mařenky z Perníkové chaloupky, hledání světýlka – „Jeníček vylezl na strom“, hod papírovou koulí Olafovi, poznávání názvů pohádek, jednotlivých úryvků z pohádek – „Za hory za doly….“, „Copak máš v tom košíčku….“apod. Děti přiřazovaly jednotlivé postavy k pohádkám ,určily, které postavy zbyly, jaký obrázek se ukrývá v obálce, sbíraly květinky pro Karkulku kolíčky, vyzkoušely si hovořit hlasem vlka a kozy – hluboký a tenký hlas: „Vaše maminka přišla…….“, skládaly puzzle velkého formátu - Koblížka, zpívaly písně apod. Na závěr čekala na děti sladká odměna, perníčky ježibaby z Perníkové chaloupky. Pokud si dáme troch času a na pohádky se podíváme podrobněji, zjistíme, že jsou hodně důležitou součástí dětství a přispívají podstatným způsobem ke zdravému psychickému vývoji dítěte.
IMG 8928IMG 8931IMG 8933IMG 8932IMG 8934IMG 8938IMG 8940IMG 8941IMG 8943IMG 8946IMG 8948IMG 8951IMG 8954IMG 8960IMG 8961IMG 8962gfdsgfIMG 7538IMG 7562IMG 7546IMG 7542

RANNÍ ÚKOL S RODIČI-MALOVÁNÍ POHÁDKOVÝCH POSTAV

IMG 8763IMG 8766IMG 8770IMG 8768IMG 8772IMG 8773IMG 8775IMG 8777IMG 8780IMG 8781IMG 8782IMG 8783IMG 8785IMG 8787IMG 8790IMG 8792

LEDOVÉ KRÁLOVSTVÍ

Koncem ledna jsme se přenesli do Ledového království, s předlohou pohádky Hanse Christiana Andersena: „Sněhová královna“.
Zaměřili jsme se na rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností – vnímání, porozumění, naslouchání, na rozvoj komunikativních dovedností, představivosti a fantazie. Děti se seznámily s dějem pohádky, s hlavními hrdiny, králem, královnou, dcerami Annou, Elsou, která pomocí kletby ovládá zimu a led. Pod nátlakem neovládne svoji moc, utíká pryč z království Arendelle na Severní horu, kde si z ledu postaví vlastní zámek. Při pátrání po své sestře se Anna seznamuje s horalem Kristoffem, sobem Svenem a mluvícím sněhulákem Olaffem. Celý příběh se opírá o sesterskou lásku, negativní postava – princ Hans, se projevuje až na konci příběhu. Elsa zjišťuje, že sesterská láska je nade vše, moc ledového kouzla mizí a do Arendelle se vrací léto.
Děti si zatančily na královském plese, kouzlily magickou mocí jako Elsa Ledové království podle písně: „Najednou“, překonávaly moře po zamrzlých ledových krách, nalepovaly princezny podle velikosti, Olaffy podle číselné řady, tvořily barevné odstíny vloček, procvičily si vnímání a postřeh vyhledáváním odlišného obrázku (co je vzhůru nohama), rozfoukávaly slánkou barvy – magií Elsy, z krabic vytvářely království Arendelle a Ledové království, určovaly kladné a záporné hrdiny pohádky, jejich charakterové vlastnosti, rozvinuly námětové hry v Ledovém království, královskou hostinu, vybíraly barvy bílé a modré, určovaly barevné odstíny. Pohádkovou atmosféru umocnily převleky jednotlivých hrdinů, které dětem zajistili rodiče a tím zdokonalili atmosféru našeho Ledového království.

IMG 8324IMG 8327IMG 8328IMG 8330IMG 8333IMG 8336IMG 8339IMG 8342IMG 8347IMG 8349IMG 8354IMG 8358IMG 8360IMG 8361IMG 8364IMG 8366IMG 8369IMG 8370IMG 8371IMG 8375IMG 8380IMG 8386IMG 8387IMG 8389IMG 8391IMG 8392IMG 8394IMG 8400IMG 8402IMG 8404IMG 8405IMG 8406IMG 8407IMG 8410IMG 8418IMG 8479IMG 8508IMG 8482IMG 8484IMG 8422IMG 8424IMG 8430IMG 8433IMG 8435IMG 8436IMG 8437IMG 8500IMG 8502IMG 8503IUZTRFGH

POHÁDKOVÉ TVOŘENÍ S RODIČI

IMG 8262IMG 8264IMG 8265IMG 8267IMG 8276FGHJLOKUJZTGFHLKJUHZGT

SEVERNÍ LEDOVÝ PÓL

Seznámení se životem eskymáků na Severním ledovém pólu- ledová krajina- obydlí, rybolov, potrava, oděvy, dopravní prostředky- psí spřežení, sáně
- využití digitechnologie- sledování dokumentu ze života eskymáků- vcítění se do těžkých klimatických podmínek života eskymáků
- práce s mapou světa- vyhledávání Severního a Jižního ledového pólu, zvířat, která zde žijí
- výtvarné znázornění polární záře
- výroba ledních medvědů, tučňáků
- vytvoření prostorové stavby- Severní ledový pól
- plošné lepení Severního ledového pólu ve dvou skupinách

IMG 8195IMG 8197IMG 8200IMG 8204IMG 8206IMG 8214IMG 8216IMG 8219IMG 8220IMG 8234IMG 8239IMG 8242IUGZTFRJKHUZGHEDRTZUIMG 8303IMG 8306IMG 8308IMG 8309IMG 8314IMG 8315IMG 8291IMG 8293IMG 8295IMG 8296IMG 8512

TLAPKO PATROLA ZACHRAŇUJE

Seznámení se zimními sporty- bezpečností na horách pomocí pohádky tlapková patrola.
- seznámení se jmény pejsků a jejich profesí
-prostorové tvoření ski areálu- sportovci- lyžaři, snowbordisté, lanová dráha…
-vysvětlení dětem, co je náplní práce horských a leteckých záchranářů.

IMG 8136IMG 8138IMG 8158IMG 8163IMG 8171IMG 8172IJUZGTUIIMG 8244IMG 8253

RANNÍ ÚKOL S RODIČI

IMG 8082IMG 8083IMG 8084IMG 8086IMG 8087IMG 8091

VZAL VRABEČEK NA TANEČEK SÝKORKU...

Seznámit se s jednotlivými druhy ptáčků- péče v zimě, krmení na krmítku, zvuky

- rytmizace a melodizace
- dramatická hra na ptáčky- zařadit se zvukově do své skupiny
- pracovní list- poznávaní barev
- určování prostorových vztahů- umístění ptáčků- nahoře, dole, vpravo, vlevo, uprostřed..
- barevné ztvárnění ptáčka- lepení semínek
- procvičení grafomotoriky- znázornění letu ptáčka na tabuli-rovná, mírně klikatá, klikatá

IMG 7950IMG 7951IMG 7953IMG 7954IMG 7955IMG 7956IMG 7958IMG 7959IMG 7960IMG 7961IMG 7962IMG 7963IMG 7965IMG 7968IMG 7972IMG 7975IMG 8011IMG 8013IMG 8014IMG 8016IMG 8020IMG 8025IMG 8026IMG 8027IMG 8029IMG 8041IMG 8042IMG 8047IMG 8048IMG 8051
IMG 8093IMG 8095IMG 8099IMG 8103IMG 8105IMG 8112IMG 8118IMG 8120IMG 8121IMG 8123IMG 8127IMG 8127KJHGFHJOKIUZTVBNMN

SVĚTÝLKA, STROMEČEK, CUKROVÍ,
JAKÉ JSOU SVÁTKY, KDO TO VÍ?

DFGHDRFTGZUHJITRDFGHJERTGZHJUKERTZHUJIMG 7809IMG 7812IMG 7815DCHFZJHIMG 7823IMG 7827IMG 7831IMG 7835IMG 7841IMG 7842IMG 7844IMG 7845IMG 7852KIJHUZLKJHUZIMG 7859IMG 7863IMG 7864IMG 7865IMG 7866IMG 7918IMG 7919IMG 7922IMG 7924IMG 7926IMG 7927IMG 7929IUZZIMG 7931IMG 7933IMG 7935IMG 7941IMG 7942IMG 7943IMG 7944

SPORTOVNÍ DOPOLEDNE S MIKULÁŠEM

IMG 7701IMG 7705IMG 7708IMG 7711IMG 7714IMG 7716IMG 7725IMG 7729IMG 7730IMG 7739IMG 7740IMG 7741IMG 7744IMG 7751IMG 7754IMG 7755IMG 7757IMG 7758IMG 7761IMG 7762IMG 7765IMG 7766IMG 7767IMG 7772IMG 7774

RANNÍ ÚKOL S RODIČI

IMG 7661IMG 7663IMG 7664IMG 7666IMG 7668IMG 7669IMG 7671IMG 7672

NEJLEPŠÍ SBĚRAČI KAŠTANŮ

IMG 7565IMG 7570IMG 7572IMG 7573IMG 7577lkopjizgufdtrztugimkjhgfzdrtestrdztuik

USPÁVÁNÍ BROUČKŮ

IMG 7449IMG 7452IMG 7454IMG 7463IMG 7465IMG 7470IMG 7474IMG 7476IMG 7477cfdxsrdtrfzgisyawesrdtfzg

ČLOVĚK, TEN MÁ SMYSLŮ PĚT,
ZNÁM JE VŠECHNY NAZPAMĚŤ...

IMG 7344IMG 7349IMG 7352

dfghjkfghjkoiuzIMG 7418IMG 7421IMG 7424IMG 7427IMG 7431IMG 7435IMG 7438xdsredtfzguhjkxsredtfzcgvubhijolIMG 7358IMG 7359IMG 7360IMG 7503IMG 7505IMG 7506IMG 7507IMG 7378IMG 7380IMG 7382IMG 7383IMG 7384IMG 7386IMG 7387IMG 7388IMG 7393IMG 7407jikjuikjhzu

 STRAŠIDELNĚ-ZÁBAVNÉ DOPOLEDNE PLNÉ ÚKOLŮ

Děkujeme mamince od Timiho za upečení výborných halloweenských sušenek.
Všem moc chutnaly.

IMG 7168IMG 7173IMG 7174IMG 7202IMG 7211IMG 7215IMG 7216IMG 7218IMG 7220IMG 7222IMG 7223IMG 7228IMG 7229IMG 7230IMG 7232IMG 7235IMG 7237IMG 7239IMG 7240IMG 7242IMG 7244IMG 7249dfghjkfdghjkIMG 7252IMG 7255IMG 7256IMG 7260IMG 7267IMG 7271IMG 7273IMG 7274IMG 7278IMG 7279IMG 7280IMG 7285

IMG 7293IMG 7297IMG 7299IMG 7307IMG 7310IMG 7312IMG 7314IMG 7318IMG 7321IMG 7323IMG 7324IMG 7326IMG 7332IMG 7335IMG 7338IMG 7339

rtzuhiklrtzhjkfghjklsdfghjk

HALLOWEENSKÁ CESTA

Dne 25.10. 2023 se děti z 6. třídy- SOVIČKY od rána připravovaly na halloweenské odpoledne pečením halloweenských muffinů. Děti si samostatně sypaly ingredience do mísy, zadělávaly, míchaly těsto a nakonec barevně ozdobily. Rodiče si pak přišli užít s dětmi společné odpoledne plné úkolů na stanovištích.
Na prvním stanovišti čekala na děti popletená čarodějnice, která je prosila o pomoc, roztřídit pomíchané obrázky. Na dalším stanovišti na děti čekaly tři tajemné krabice, u kterých dětem nesměla chybět odvaha při poznávání předmětů hmatem. Naopak u třetího stanoviště na ně čekala usměvavá dýně s balonky. U čtvrtého stanoviště děti projevily odvahu a statečnost při přecházení pavoučího mostu. Poté zachraňovaly mouchu z pavučiny, kterou vložily do strašidelné ruky. Za splnění všech úkolů na děti čekala sladká odměna v podobě halloweenského strašidélka. Tímto ale zdaleka nebyl konec. Na závěr si děti tvořili se svými rodiči ozdobné dýničky, které zdobili podzimními přírodninami. Po práci si za odměnu vychutnali upečené muffiny.
Všichni jsme si halloweenské odpoledne moc užili. 

IMG 7031IMG 7033IMG 7034IMG 7035IMG 7037IMG 7038IMG 7039IMG 7042IMG 7043IMG 7045IMG 7046IMG 7047IMG 7050IMG 7051IMG 7053IMG 7055IMG 7056IMG 7057IMG 7063IMG 7064IMG 7065IMG 7066IMG 7070IMG 7071dfghjmdfghnjmdrtfgzhjkghjIMG 7073IMG 7075IMG 7076IMG 7078IMG 7079IMG 7083IMG 7087IMG 7091IMG 7095IMG 7097IMG 7099IMG 7100IMG 7104IMG 7107IMG 7108IMG 7113IMG 7114IMG 7119IMG 7122IMG 7125IMG 7126IMG 7127IMG 7131IMG 7132IMG 7136IMG 7138IMG 7140IMG 7147IMG 7153IMG 7154IMG 7157IMG E7135rdfghjksdfcghjk

CHODÍ RUMCAJS PO LESE...

- Cvičení podle hudby- chůze po rohožích.

IMG 6982IMG 6987IMG 6988IMG 6990IMG 6991IMG 6993IMG 6994IMG 6995IMG 6997

PROJEKTOVÝ DEN- LESNÍ ZVÍŘÁTKA

Projektový den na školní zahradě-plnění úkolů.

IMG 6815IMG 6816IMG 6817IMG 6818IMG 6820IMG 6821IMG 6822IMG 6827IMG 6829IMG 6910IMG 6919IMG 6920IMG 6921IMG 6922IJUHZGUHZTKIKHJKLHHHIMG 6931IMG 6933IMG 6940IMG 6942IMG 6944

IUZTGFVBNJKHGZTGFHJIMG 6947IMG 6953IMG 6955IMG 6958IMG 6960IMG 6963IMG 6965IMG 6966IMG 6970NCTHTRTZIUH

PODZIMNÍ ÚKLID ZAHRADY

Děti spolupracovaly s žáky ŽŠ Ke Studánce při společném úklidu zahrady- hrabání listí v areálu MŠ.

IMG 6849IMG 6853IMG 6855IMG 6858IMG 6861IMG 6869IMG 6871IMG 6875

TIŠE, TIŠE, JEŽEK SPÍ...

Ukládání ježka ke spánku

-procvičování jemné motoriky- mačkání papírových koulí.

IMG 6671IMG 6673IMG 6674IMG 6676IMG 6677IMG 6678IMG 6683IMG 6684

LISTY VZDUCHEM LÉTAJÍ, POCHYTAT SE NEDAJÍ...

-Seznamování dětí s druhy síly větru (hučí, kvílí, hvízdá, duje...) a směry větru.

- pravolevá orientace
-nahoře X dole

- Grafomotorické cvičení:

-směry větru na tabuli křídou
-na velkoformátový papír

IMG 6659IMG 6660IMG 6661IMG 6665IMG 6666IMG 6667IMG 6668IMG 6670IMG 6692IMG 6694IMG 6695IMG 6696IMG 6697IMG 6698IMG 6699IMG 6702IMG 6704IMG 6707IMG 6708IMG 6716IMG 6717IMG 6718IMG 6721IMG 6725IMG 6729IMG 6737IMG 6738IMG 6740IMG 6741IMG 6742FOTOOOOIMG 6744IMG 6745IMG 6748IMG 6759IMG 6762IMG 6764IMG 6770IMG 6775IMG 6777IMG 6778

COPAK JE TO ZA RÁNY? SLYŠÍM PADAT KAŠTANY

-Poznávání lesních stromů- přiřazování jejich plodů

-Výroba kaštanového listu- lepení, dokreslení detailů

IMG 6892IMG 6894IMG 6895IMG 6899IMG 6902IMG 6901IMG 6904IMG 6792IMG 6795IMG 6798IMG 6802IMG 6803IMG 6804

IMG 6809

DIVADLO ŠAMŠULA "O KOBLÍŽKOVI"

IMG 6536IMG 6540IMG 6544IMG 6549IMG 6551IMG 6553IMG 6555IMG 6562

OVOCE A ZELENINA

Seznamování dětí z druhy ovoce a zeleniny
- třídění podle druhu
-počet
-barvy

IMG 6521IMG 6524IMG 6526IMG 6529IMG 6531IMG 6580IMG 6581IMG 6583IMG 6585IMG 6586IMG 6589IMG 6591IMG 6593IMG 6595IMG 6597IMG 6598IMG 6599IMG 6602IMG 6605IMG 6609IMG 6611IMG 6612IMG 6615IMG 6621

PRVNÍ DNY V MATEŘSKÉ ŠKOLE

-Navazování a upevňování kamaradských vztahů.

IMG 6355IMG 6356IMG 6357IMG 6445IMG 6447IMG 6462IMG 6463IMG 6474IMG 6468

Copyright © 2024 Mateřská škola Orlová-Lutyně, Ke Studánce 1033   All Rights Reserved.