Distanční výuka pro předškoláky byla tedy ustanovena jako povinná, nic méně chápeme, že bude probíhat v rámci vašich možností. Soubor tematických aktivit bude uveřejňován 1x týdně na stránkách naší třídy. Jednoduché aktivity by měly být návodem pro Vaši souvislou domácí (předškolní) přípravu. Způsob a rozsah provedení přizpůsobte domácím podmínkám a individuálním potřebám dítěte. Vaši práci, prosím, dokumentujte a přineste do mateřské školy, budou zakládány. Pokud nemáte možnost pracovní list či návod k dané aktivitě vytisknout, můžete si ho po telefonické domluvě vyzvednout. Nejen hrou se dítě vzdělává, ale také aktivitami pro jeho rozvoj osobnosti. Distanční vzdělávání je vzdělávání všech dětí. Milí rodiče, prosím, zapojte své děti do nabízených činností, určitě si nějakou vyberete. Velké poděkování patří právě Vám. Jakékoliv dotazy společně vyřešíme v telefonickém spojení, ve kterém jsme každý týden. Také touto formou komunikace se zapojujete do distanční výuky.
MAMINKA MÁ SVÁTEK
Aktivity: 3.5 -7.5.2021
Tématický blok: „Dýchám, proto žiji“
Téma: „Mám rád svoji maminku“
Charakteristika: V tomto bloku si připomeneme, že všechny maminky budou mít svátek a jak jsou maminky důležité pomocí výtvarných aktivit, ale také rozumových činností. Děti se seznámí s básničkou, písničkou, rozšíří si slovní zásobu, při vybarvování omalovánky si procvičí jemnou motoriku a správné držení tužky či pastelky. Děti mohou čerpat poznatky o maminkách a rodině z různých časopisů, knížek, encyklopedií a samozřejmě společným rozhovorem nad obrázky nebo fotkami dětí.
„Víš, jak se jmenuje tvoje maminka?“
„Víš, kde maminka pracuje nebo co v práci dělá?“
„Vyjmenuj, co všechno maminka doma dělá. Pomáháš mamince třeba s domácími pracemi?“
„Prohlédni si fotografie, jak jsi miminko a popovídej si s maminkou a o vaší rodině.“
„Nejprve začneme tím, že se zkusíme naučit jednu krásnou básničku o tom, jak jsou maminky na světě důležité.“
Maminka
Jiří Žáček
„Ze všech lidí mám nejraději maminku. Než jsem se narodil, 9 měsíců jsem vyrůstal v jejím těle. Možná proto mi tak dobře rozumí. Mohu se jí svěřit úplně se vším. Když mi někdo ublíží, vezme mě do náruče a je mi zase dobře. Vím, že maminka udělá všechno proto, abych byl šťastný, proto se snažím, abych ji dělal radost každý den.“
„K čemu jsou holky na světě?
Aby z nich byly maminky,
aby se pěkně usmály
na toho, kdo je malinký.
Aby nás měl kdo pohladit
a povědět nám pohádku,
proto jsou tady maminky,
aby náš svět byl v pořádku“
„Zkus mamince dokreslit korálky podle zadaných barev.“
„Když se ti to podaří, můžeš zkusit i korálky s trošku těžším zadáním.“
„Popros maminku, ať ti přečte pohádku a jedné moc hodné a milé mamince.“
„Určitě máš doma nějakou hračku miminko. Zkuste si s maminkou navodit situaci, že hračka je opravdové miminko a vy se o něj společně staráte. Miminko můžete vykoupat, nakrmit, přebalit apod.“
„Vybarvi si omalovánku maminky.“
„Vyrob dáreček pro maminku k svátku.“
„Rozstříhej obrázky podle čáry a najdi dvě půlky maminek, které k sobě patří. Obrázky si poté můžeš nalepit na papír a vybarvit.“
„Zazpívej mamince k svátku krásnou písničku.“
„Rozstříhej obrázek maminky podle čáry a poté se obrázek pokus samostatně složit. Když ti to nepůjde, maminka ti určitě pomůže.“
Naše čistá země
Aktivity: 26.4. - 30.4. 2021
Tématický blok: Voda pohádku vypráví, duši i tělo mi uzdraví
Téma: Naše čistá země
Charakteristika: v tomto bloku si budeme povídat o vztahu člověka k přírodě, k vlastnímu zdraví, k rodnému městu, planetě zemi. Děti se seznámí s ekologickými problémy naší planety, s možnostmi, jak mohou sami přispět ke zlepšení kvality života na naší zemi. Jak třídit odpady, druhy odpadu, možnost recyklace, šetření přírodních zdrojů, aktivní přístup k ochraně životního prostředí. Důležitost kyslíku pro naše dýchání a čisté vody pro život.
- Rozhovory: co patří a nepatří do přírody
- Výroba Zeměkoule z papíru, vystříhávání obrázků z dětských časopisů a nalepování
- Třídění odpadu podle druhu do barevných kontejnerů
- Zpěv písně: Čistá voda
- Pozorování přírody na procházce - čistý les, park - znečistěný les, park
CO JIŽ UMÍM A DOKÁŽI
Aktivity: 19.4. – 23.4.2021
Tématický blok: „Dýchám, proto žiji“
Téma: „Co již umím a dokáži“
Charakteristika: V tomto bloku si budeme povídat o tom, co již umíme a dokážeme. Budeme si procvičovat barvy, tvary, počty, skládání obrázků i paměť a pozornost při pexesu a to pomocí různých pracovních či rozumových aktivit a činností. Děti si při pracovních listech procvičí jemnou motoriku, soustředěnost a správné držení tužky či pastelky.
„Nejprve si zopakujeme barvy. Najdi dvě stejné barvy a spoj je čarou. Jak se jmenují tyto barvy?“
„Přiřaď pavoučky ke správné barvě.“
„Vezmi si pastelky a vybarvi tvary podle vzoru.“
„Procvičíme si počty 1 – 5. Napočítej do pěti.“
„Spočítej, kolik je zvířátek na obrázku a do čtverečku nakresli tolik puntíků, kolik je zvířátek.
„Nyní nás čeká skládání obrázku. Nejprve si vezmi nůžky a rozstříhej obrázek podle čáry. Poté zkus obrázek zase postavit.
„Zahraj si s maminkou nebo tatínkem pexeso s prasátkem Pepou.“
„Procvičíme si jemnou motoriku a správný úchop psacího náčiní. Nakresli vlnky na moři.“
„Podívej se na obrázky, rozstříhej je a přiřaď smutné a veselé obličeje.“
Hmyz v našich zahradách
Aktivity: 12.4. - 16.4. 2021
Tématický blok: Střípky poznání nám Zemi ochrání
Téma: Hmyz v našich zahradách
Charakteristika: V tomto bloku si budeme povídat o hmyzu v našich zahradách, o práci zahradníka v tomto jarním období, kypření, sázení, setí, hnojení, zasadíme si semínka květin nebo bylin. Pojmenujeme jednotlivé druhy hmyzu, určíme, který hzmyz je prospěšný pro naše zahrady a rostliny, který naopak škodí rostlinám. Vyhledáme hmyz v obrazových encyklopediích, na internetu.
Písně: melodie Pec nám spadla
Jaro letí, jaro letí, Kde se vzaly, tu se vzaly,
má zelená křidélka, pampelišky v trávníčku,
šatičky má z konvalinek otáčejí ke sluníčku
za kloboučkem motýlka. svoji žlutou hlavičku.
Beruško, půjč mi jednu tečku -
https://www.youtube.com/watch?
v =VoPOGOBcBPw
Hádanky:
Na krovky i nad zadeček, nakreslila sedm teček,
jedna broučí dceruška. Která? Přece........
Na slunci se jeho krovky, lesknou jako šperků stovky-
slunce ho tak převlíká. Koho? Přece..........
Krásné kresby na křídlech, až se z toho tají dech.
Koho jsem to chytila? Asi nejspíš........
Motá nitě, krejčí není! Plete sítě, rybář není!
Až své sítě usouká, poznáte v něm.......
Výtvarná činnost- Včelka z roličky od toaletního papíru
Děti si vezmou roličku, polepí žlutým papírem, dolepí černé proužky, nakreslí si obličej, vystřihnou, nalepí do horní části roličky. Pak si nakreslí křídla, vystřihnou, vybarví a nalepí zezadu roličky. A včelička je hotová. Děti mohou včelce vymyslet jméno. Nejmenším dětem pomůže maminka. Děkujeme.
Pracovní listy: vybarvi včeku, obtáhni a vybarvi motýlka,
Dokresli puntíky berušce, aby měla celkem 3 na každé straně. Urči rozdíl mezi beruškou a broukem.
BAREVNÝ SVĚT KOLEM NÁS
Aktivity: 6.4. – 9.4. 2021
Tématický blok: „Dýchám, proto žiji“.
Téma: „Barevný svět kolem nás“.
Charakteristika: V tomto bloku si budeme povídat o základních a doplňkových barvách a základních tvarech. Budeme se s nimi seznamovat pomocí různých pracovních či rozumových aktivit a činností. Děti se seznámí s písničkou, procvičí jemnou motoriku, a správný úchop psacího náčiní při pracovním listu a pokusí se vybarvit omalovánku bez přetahování
„Zkus si udělat pokus s barvičkami a vodou.“
„Vybarvi si omalovánku podle klíče.“
„Pokus se nakreslit podle zadání dané tvary s danými barvami. Dokážeš pojmenovat správně všechny barvy a tvary?“
„Udělej si další pokus s bonbónky Skittles a vodou. Pozoruj, co se stane.“
„Vybarvi housence všechny části podle zadání – pracovní list.“
„Zazpívej si písničku „Barevná písnička“.
„Pokus se smutné duze dokreslit obloučky a vybarvit ji.“
„Vytvoř si obrázek z PET víček podle své fantazie (například duhu).“
„Zahraj si pohybovou hru „Čáp ztratil čepičku“.
VELIKONOCE
Aktivity: 29.3. - 1.4. 2021
Tématický blok: Jiskrou ve svém srdci rozzářím celý svět
Téma: Velikonoční zvyky a tradice
Charakteristika:
S dětmi si budeme povídat o velikonočních svátcích, o tradicích a lidových zvycích, které jsou s těmito jarními svátky spojeny. Dětem přiblížíme tradiční činnosti pro tento svátek, vysvětlíme, co je pomlázka, karabáč, kraslice, řehtačka. Seznámí se s básněmi, pohádkou, hádankami, hrami. Zasadí si jarní osení, vytvoří zápich.
Týden před velikonocemi:
Modré pondělí, Žluté úterý – v chalupách se uklízelo
Škaredá středa – nikdo se nesměl na nikoho mračit, aby se nemračil po celý rok
Zelený čtvrtek – bývalo zvykem připravovat jídlo ze zelené zeleniny nebo bylin – špenát, mladá kopřiva, aby byl člověk po celý rok zdravý, v kostelech zmlknou zvony, chodilo se s řehtačkami
Velký pátek – ráno je třeba se umýt v potoce, nesmělo se prát prádlo, je to jediný den v roce, kdy země otevírá a vydává své poklady
Bílá sobota -doma se uhasila ohniště, zvony se vrací z Říma
Velikonoční neděle – tento den vrcholí velikonoční svátky, končí půst, peče se beránek, mazanec, chleba
Velikonoční pondělí – obchůzky s pomlázkou spletenou z vrbového proutí a zdobenou stuhami
Maminko, prosím, podíváme se spolu na pohádku:" Chaloupka na vršku", Jak se ztratily pomlázky
zde: https://www.youtube.com/watch?=nW7iVeLfuYc
Hádanky:
Nebýt mého kokrhání, nebylo by rána ani. Vstávejte už, lenoši, dlouho spát se nesluší. kohout
Chodí pod korunou, král není, nosí ostruhy, rytíř není, má šavli, husar není, k ránu budívá, ponocný není. Kdo je to? kohout
Malý zobáček, žlutá peříčka, právě se vylíhlo z bílého vajíčka. kuře
Je soudeček bez obrouček, je v něm dvojí víno, a přece se nesmíchá. vejce
Kulatý dům bez dveří, bílý jako pápěří. Klepneš na něj maličko, hned vyběhne sluníčko. vejce
Hra na procvičení paměti - slovní řetězec:
Jeden začne a říká: Byla jedna slepička, co hledala zrníčka. Na zahradě místo zrnka našla žížalu. Pokračuje další hráč a opakuje: Byla jedna slepička..............našla žížalu a travičku. Hráči postupně říkají to, co předchozí hráči a vždy přidají něco dalšího, co mohla slepička na zahradě najít.
Pohybová hra: Koledník ztratil mašličku
Kdo je koledník? Z čeho ztratil mašličku? Koledník ztratil mašličku, měla barvu barvičku červenou, modrou, zelenou.......děti vyhledají barvu v prostoru
Nauč se některou báseň:
Zajíčkova koleda
Hody, hody, doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl kopu vajíček.
Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka,
a já řekl: Ne, ne, ne!
Zajíček
V trávě hopsá zajíček, nese kopu vajíček.
Žluté, modré, červené, všechny jasně zbarvené.
Pomlázka
Pletu, pletu pomlázku z vrbového provázku.
Provázek se kroutí, vždyť je přece z proutí.
Upletl jsem pomlázku, je hezčí než z obrázku.
všechny holky, které znám, navštívím a vymrskám,
než mi dají vajíčko, vyplatím je maličko.
Koledníci jdou, pomlázku nesou.
Zpívají koledy, vajíčko, dejte mi.
Ať je pěkně malované, od srdíčka darované.
Velikonoční tvoření:
Vytvořte si spolu s dětmi velikonoční výzdobu, např. velikonoční zápich - kohoutka,nebo slepičku, kuřátko, zajíčka.
Zasaďte velikonoční osení.
DOMÁCÍ A HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA
Aktivity: 22.3. – 26.3.2021
Tématický blok: „Střípky poznání nám Zemi ochrání.“
Téma: „Otvírám vrátka, jsou tady zvířátka“
Charakteristika: V tomto bloku si budeme povídat o domácích a hospodářských zvířatech. Budeme se seznamovat s jednotlivými zvířaty a jejich mláďaty nejen pomocí výtvarných či pracovních aktivit, ale také pohybových, smyslových či rozumových činností. Děti se seznámí s básničkou, písničkou, rozšíří si slovní zásobu, při pracovních listech si procvičí jemnou motoriku a správné držení tužky či pastelky. Děti se naučí rozlišit a pojmenovat jednotlivá domácí a hospodářská zvířata, jak jsou nám užitečná a co nám dávají (mléko, maso, vejce, vlna apod.) Poznatky o těchto zvířatech získají z různých časopisů, knížek, encyklopedií a samozřejmě společným rozhovorem nad obrázky jednotlivých zvířat.
„Popros maminku, ať si s tebou nad obrázky domácích a hospodářských zvířat a jejich mláďat popovídá.“
„Dokážeš pojmenovat všechna zvířátka na obrázku a vytleskat je na slabiky?“
„Víš, jak jsou nám tato zvířátka užitečná? Co nám dávají?“
„Víš, jaký zvuk vydávají?“
„Rozstříhej obrázky podle čáry a zahraj si pexeso.“
„Popros maminku, ať ti přečte pohádku „O koťátku, které zapomnělo mňoukat.“ Můžeš si také zahrát divadlo."
„Postav si s maminkou nebo tatínkem kravičku z krabice (např. od mléka) a toaletních roliček.“
„Najdi ke každému hospodářskému zvířátku jeho mládě, spoj je čarou.“
„Zazpívej si písničku „Když jsem já sloužil.“ Jaká domácí a hospodářská zvířátka se v písničce ukrývají?“
„Můžeš si vystřihnout obrázky zvířátek – postav z písničky a ukázat je, když se o nich v písničce bude zpívat.“
„Rozstříhej jednotlivé části a pokus se najít, co k sobě patří. Počítej do 6.“
„Dodělej ovečce vlnu – grafomotorický cvik vinutí.“
„Vybarvi prasátko, poté ho rozstříhej podle čar a pokus se postavit jednotlivé části, aby vytvořily zpět obrázek.“
„Vybarvi si omalovánku „Koníka.“
„Zahraj si hru „Všechno lítá, co peří má“ na domácí a hospodářská zvířata.“
Pravidla hry „Všechno lítá, co peří má“
Tato hra se dá hrát s různými obměnami (tentokrát to bude na domácí a hospodářská zvířata). Děti mohou stát, sedět a i jít, ale musí poslouchat dospělého, který říká: "Všechno lítá, co peří má ... Kráva." Pokud řekne domácí nebo hospodářské zvíře, děti musí zvednout ruce, jinak nechávají ruce podél těla (nebo na kolenou).
Normálně se hra hraje s ptáky (Všechno lítá, co peří má…Papoušek). Pravidla fungují stejně, jen se mění druh zvířat nebo např. květiny.“ Záleží na fantazii.
Těžší varianta je i ta, že stanovíme 3 stupně např.: samec, samice, mládě. Mládě= dřep, samice = stojí, samec = ruce nad hlavu
POVOLÁNÍ
Aktivity: 15.3. – 19.3.2021
Tématický blok: „Jiskrou ve svém srdci“
Téma: „Čím budu, až vyrostu“
Charakteristika: V tomto bloku si budeme povídat o povoláních či řemeslech, kterými by v budoucnu naše děti mohly být. Budeme se s nimi seznamovat pomocí různých výtvarných, pracovních, pohybových či rozumových aktivit a činností. Děti se seznámí s básničkou, písničkou, rozšíří si slovní zásobu, při pracovních listech si procvičí jemnou motoriku, soustředěnost a správné držení tužky či pastelky. Poznatky o těchto povoláních získají z různých časopisů, knížek, encyklopedií a samozřejmě společným rozhovorem nad obrázky jednotlivých povoláních.
„Popros maminku, ať si s tebou nad obrázky popovídá o povoláních.“
„Které povolání vidíš na obrázku, pojmenuj je.“
„Kde pracuje tvoje maminka/tatínek, co v práci dělají?“
Pekař
„Upeč si s maminkou jarní sušenky, na kterých si společně všichni pochutnáte.“
Zahradník
„Pokus se samostatně zasadit kytičku, nebo semínka. Co kytička (semínko) ke svému růstu potřebuje?“
Kuchař
„Z komína se kouří, večeře se vaří.
Kuchařka si přitom říká: Pro Mařenku, pro Jiříka
i pro toho Řehoře, co tam křičí na dvoře.“
„Pomáhej mamince s vařením oběda, zamíchej polévku, nakrájej zeleninu.“
Hasič
„Postav si překážkovou dráhu ze stolu, židlí nebo knížek a staň se hasičem, který zachraňuje třeba děti před požárem.“
Zedník
„Popros maminku, ať ti přečte pohádku „O třech prasátkách“. Z čeho si prasátka domečky postavila (sláma, dřevo, cihly). Pokus se postavit ze své oblíbené stavebnice takový domeček.“
Obrázek č. 1
Obrázek č. 2
Obrázek č. 3
Obrázek č. 4
Obrázek č. 5
Obrázek č. 6
Obrázek č. 7
Šk. rok 2020/21
Aktivity: 8.3. - 12.3. 2021
Tématický blok: Střípky poznání nám Zemi ochrání
Téma: Jaro ťuká na dveře, kdopak mi je otevře
1. Jaro ťuká na okénko: Jaro nám pomalu ťuká na okénko. Venku taje sníh, otepluje se a příroda se probouzí ze zimního spánku. Až půjdeš s rodiči ven na procházku, zkus se rozhlédnout kolem sebe, jestli tyto znaky přicházejícího jara uvidíš. Když se pořádně zaposloucháš, uslyšíš zpěv skřivana a hvízdání kosů. Šikovný pozorovatel nezmešká přílet špačků, čápů ani vlaštovek. Na stromech objeví i rašit pupeny, na zemi nepřehlédne čerstvou zelenou travičku ani první jarní květiny a nedočkavý hmyz.
- zopakuj si písničku, kterou znáš ze školky: Jaro, léto, podzim, zima, to je celý rok.
https://www.yutube.com/watch?-EBwDAY3NgEc.
- popros rodiče o půjčení mobilního fotoaparátu a foť charakteristické znaky jara, které na vycházce objevíš.
procvičujeme naučené písničky, vnímání charakteristických změn přírody v souvislosti s ročním obdobím, empatii, pozorovací schopnosti a využití modeních technologií.
ÚKOL SPLNĚN
PRÁCE DĚTÍ
2. Četba: maminko, prosímTě, přečti mi pohádku.
Pohádka o sněžence
MadelainePohádky, bajky » Pro malé děti
Anotace: Snad potěší. :-)
Pomalu přicházelo jaro a tál sníh. Sněhuláci se chystali na prázdniny do chladných krajin, z těch teplých zase přiletěli zpátky skřivani a první čáp. Sluníčko bylo najednou veselejší, a jak se usmívalo, začalo teple hřát. Rozpustile šimralo paprskem ptáčky a větve stromů pod bradou, vlnky ve studánce, která právě vyběhla z ledové skořápky, nestačily uhýbat před zlatými prasátky.
Jen v rohu zahrady ještě ležela bílá sněhová peřina. Sluníčko natáhlo paprsky, co to jen šlo, ale nedosáhlo. Je tam stín a ozývá se odtamtud tenké domlouvání: "Tak už se neboj a pojď!" A jemně to tam cinká.
Slunce nastavuje ouško, ale moudré z toho není. Udělalo si tedy z dlaně trubičku, aby lépe dohlédlo.
A taky vidí. Ve sněhovém polštáři je skulinka a tou co chvilku vybíhá maličká sněženková víla. Tahá za zelené lístky svou sněženku: "Zima byla dlouhá. Každá pořádná kytička má zjara vyskočit ven." Ale sněženka na to nic. Jen se celá chvěje, až jí bimbá zvoneček. A od toho je to křehké zvonění.
Víla si nešťastně sedla na kousek trávy a vzdychla: "Tolik jsem se těšila na jarní sluníčko. A teď to vypadá, že ho propásnu. A letní je moc horké." Vzlykla moldánek. Druhý, třetí. Rozplakala se, až se jí třásla ramínka.
Slunce se rozběhlo po obloze. Když bylo blízko na jedno skřivánčí dolétnutí, natáhlo paprsek a opatrně jí zaťukalo zlatým prstem na rameno: "Copak je?"
Víla si otřela slzy: "Moje sněženka se bojí vyběhnout ven ze sněhové jeskyně." A už se jí v očích znovu slévá na slané korále.
"A proč?" diví se sluníčko. Víla jen smutně ukázala. Opodál stojí vrána, má zavřené oči a zpívá: "Krá! Krrrááá! Krrrrrááááá!" Pěkně po havraním.
"Sněženky se vraního zpěvu bojí. Když se té vrány nezbavíme, čeká nás jaro pod sněhem," špitla víla. Od pláče je už celá zmáčená. Sluníčko ji trochu zahřálo, aby nenastydla, a zkusilo vráně domluvit: "Ty, poslyš, zima už je pryč. A vrány jsou zimní ptáci." Vrána nic. Dál klidně zpívá, jen občas koukne jedním okem.
Víla znovu zatahala sněženku za lístky, jenže ta pořád stojí jako přibitá. Vrána se směje, až se prohýbá: "Krrrááá! Marrrná prrráce! Krrrááá!"
Víla znovu usedla na chomáček trávy a bezradně dala hlavu do dlaní. Když byla smutnější než šafářův dvoreček, ťuklo se sluníčko radostně do čela: "Už to mám!" Protáhlo se a začalo hřát.
Paprsky šimrají vránu pod křídly, na zádech i na bříšku. Okamžik se jen tak trochu ošívala, ale za chvilku už se válí smíchem po zemi. Napřed se jí to líbilo, jenže jak sluneční teplo sílilo, lechtalo ji to čím dál víc. Nakonec zahrozila křídlem a radši uletěla.
Sluníčko zmírnilo hřání na tišíčko, aby neublížilo, a podalo sněžence ruce. "Tak pojď, přišel čas," usmálo se na ni vábenkami.
Zbytek sněhu roztál a sněženka vyskočila do svěžího jara. Na větve stromů usedli ptáci a spustili takový koncert, že víla dlouho tancovala jako na bále.
3. Jaro právě začíná
Podívej se támhle v trávě, (dřep, rozhlížet se)
kytička vyrostla právě, (ze dřepu pomalu do stoje)
čechrá si zelenou sukýnku (stoj snožmo, ruce v bok, kroutíme zadečkem)
protahuje si barevnou hlavinku. (stoj snožmo, opatrně naklánět hlavu)
Ke sluníčku lístky natahuje, (stoj roznožmo, ruce nad hlavou, úklony do stran)
ještě se ospale protahuje. (stoj roznožmo, ruce nad hlavou, úklony do stran)
Na louce není jediná, ( stoj snožmo, ruce a hlava - ne, ne)
protože jaro právě začíná. ( stoj snožmo, ruce dělají velké kruhy před tělem)
4. Pojmenuj květiny na obrázku a správně slabikuj, vytleskej. Poznáš první hlásku ve slově? Opiš slova květin podle předlohy. Namaluj jarní louku, využij různou techniku, zapoj svoji fantazii. Vystřihni si obrázky z časopisů, reklamních letáků, bramborová razítka k výrobě květin. Rozpočítávej s maminkou. Zazpívej si veselou písničku. Poskládej si z papíru květinku.
Rozpočítadlo: Roste kvítí u potoka, říkají mu petrklíč. Na koho to slovo padne, musí jít z kola pryč.
Poslechni si píseň: https://www.youtube.com/...zig
Prohlédni si jarní květiny z nahrávky https://www.yotube.com/...VJA
5. Herbář květin: najdeš-li venku květinu, vylisuj ji a založ.
6. Pokus: Míchání barev, jaká barva vznikla smícháním některých barev?
Děkujeme všem rodičům za vzdělávání svých dětí formou distanční výuky.
Táta včera navenku našel první sněženku,
vedle petrklíč, zima už je pryč.
4.3.2021 - Děti, naučte se s maminkou tuto říkanku. Najděte obrázky sněženky a petrklíče v encyklopediích, časopisech, na internetu apod. Zkuste je nakreslit, nebo složit z papíru a nalepit na papír formátu A4. Obrázek můžete dozdobit dle vlastní fantazie. Úkol odevzdáte na své třídě v MŠ.